Rusya -Moskova



      Moskova ya gitmeden önce  heyecanlıydık hem de çok heyecanlı ...Hava şartları ve ülkedeki güvenlik  hakkında anlatılanlar tedirgin ediyordu.Hazırlık günlerinde aklıma her değişik ülkeye gitmeden  önce ablamla oynadığımız oyun geldi ;
Rusya deyince aklımıza gelenleri bir kağıda yazıp saklayacak oraya gidince okuyacaktık. Böylece gezi öncesi bilinenler ve sonra öğrendiklerimiz hakkında konuşacaktık. 
      Benim listemdekileri buraya aktarıyorum bakalım sizlere de tanıdık gelecek mi ? İsterseniz sizin aklınıza gelenleri yorum bölümüne ekleyebilirsiniz. Biraz beyin  jimnastiği yapalım , okudukça eminim "aaa evet benim de aklıma gelmişti " diyeceksiniz . Hazırmısınız ,  keyifli olacak korkmayın :) 

İşte benim Rusya deyince aklıma gelenlerin listesi ; 

Kızılmeydan - kremlin 

soğuk - kar - sibirya

Yuri Gagarin   ( kahramanım ) 

Andrei bukin - Natalia bestemianova çifti ( buz patenciler hani ) 

Lenin ve sakalı - Stalin ve bıyığı  - Gorbaçov ve lekesi - Putin ve asık suratı 

matruşka bebekler 

kalin kakalin kakalin kamaya şarkısı 

sert bakan adamlardan oluşan Kızılordu korosu

Rus balesi ( zayıf balet adam , ülkesini terketmişti de haberlere çıkmıştı )  

Lanet alfabesi 

Kalpak - kürk yakalı palto

Rus edebiyatı 

Nazım hikmet in mezarı

Bolşoy balesi 

Anna Karanina 

Rocky 4 deki Ivan ( ne alakaysa yazmışım aklıma gelmiş demek ) 

Abramoviç ve zenginliği

Kızılmeydan inen manyak pilot haberi 

Votka 

Satranç 

KGB ajanları 

Rus mafyası 

Kadın tenisçi hani şu çok güzel olan hatun kişi 

Boney M in şarkısı ra ra rasputin 


  
Bayağı şey gelmiş aklıma , ilk anda yazdığım şekli ile aktardım .

Sonradan balet in adının Rudolf Nurayev olduğunu çok ilginç bir kişiliği ve olağanüstü sanatı olduğunu , halen onun gibi bir baletin dünyaya gelmediğinin söylendiğini öğrendim.Yuri Gagarin in başarılı hayatını ve ölümünün arkasında sis perdesi olduğunu öğrendim .Matruşka bebeklerinin ne kadar çok çeşidi olabileceğini, almadan Rusya dan çıkılmadığını öğrendim.Kalpak deyip geçilmeyeceğini orjinal olanların tavşan kürkünden yapıldığını öğrendim .Metro deyip geçilmeyeceğini , Bolşoy un sadece bir bale değil koca bir dünya olduğunu öğrendim. Güzel Rus kızlarının efsane olmadığını , hatta "aman şekerim onlar da yaşlanınca birşeye benzemiyorlar" diyenlerin yaşlı Rus görmediğine kesin kanaat getirdim. Rus yazarlar hakkında hiç bilmediğim , duymadığım yeni bilgiler edindim.Alfabelerinin aslında sevimli olduğunu , herkesin deliler gibi votka içmediğini , hayatın pahalılığının doğruluğunu , soğuğa insanın alışabildiğini öğrendim. İnsanların da soğuk olduğunun yalan olduğunu öğrendim .Metro da şurda burda kıyıda köşede kitap okunabiliyormuş bunu öğrendim. 


Kısaca Moskova ben seni sevdim . Belki bir bahar günü  ki sizin oralarda bahar ağustos da gelir işte o bahar günlerinden birinde belki yine gelirim . Eksik gedik kalmasın diye şöyle bir dolanırım .En çok da metro da gezerim.Belki Nazım ın mezarının yanındaki manastırın içindeki göletin etrafında yürürüm kulağımda  Çaykovski nin Kuğu gölü olur .( Tam yeri burası söylentiye göre burda bestelemiş .) Önünde Dostoyevski nin heykelinin olduğu büyük kütüphaneye girmek isterim . Bir günümü modern Moskova nın gökdelenleri arasında geçirmekte fena olmaz . Ya da hiç bulaşmayayım öylesine bir cafeden girip saatlerce insanları izleyeyim . 


Velhasılı Moskova büyük öyle 3 günde gezilecek bir yer değil. Şimdi diyebilirsiniz   "ee gazetede 3 günlük turlar var " Bakmayın siz turların 3 gün 4 gece de gezdirmelerine ne görmek istediğinize bağlı ama imkansız  Moskova 3 günde gezilmez . Gittim gördüm diye hava atmak istiyorsanız 3 gün çok bile ama Moskova yı içinizde hissederek , yaşayarak gezmek için günler günler lazım .

Önyargılarınızı bir kenara bırakın ve şehrin tadını çıkarın derim ...Bir de ne olur  metro da bir o yana bir bu yana gidin durun , kocaman parklarda öylesine yürüyün , geceleri ışıl ışıl şehre doyasıya bakın ... 

Seveceksiniz !  











Yorum Gönder

0 Yorumlar