LVIV diye bir yer !



      Çok seyahat edenlerin neredeyse hepsinin özelliği masrafları en aza indirmeyi  iyi bilmeleridir. Bu tabii ki zamanla oluşan bir yetenek :) Şöyle ki ;  Pastadaki en büyük dilim uçak biletleri olunca ucuza getirmenin bütün yollarını deneriz .Aylar öncesinde bilet almak , aktarmalı gitmek , adını hiç duymadığın havayollarının sitelerinde dolaşmak bizim işimiz . Uçak biletini hallettikten sonraki en kolay iş kalacak yer ayarlamaktır. Çünkü biz çok gezenler biliriz ki www.couchsurfing.com  yanıt gelmemişse hemen bir hostel bulabiliriz   , olmadı ev yada oda kiralama arayışına gideriz ,  bakarız da bakarız sizin anlayacağınız ..Benim tarzıma daha yakın  bir sistem olduğundan hostelleri tercih ediyorum .Şimdi farkettim de ; çoğu yere kalacak yer ayarlamadan da gitmişim.İşin maceralı ve en zevkli kısmı da bu değil mi zaten :)      

   Bundan sonra yazı LVIV öncesi , LVIV de ,LVIV den sonra şeklinde 3 günde yayınlanacak bilginize . siz okuyadurun



ben yeni gezi için planlar yapmaya başlayayım . Haydi siz LVIV e ben harita başına  ...
  


 LVIV ÖNCESİ

 
Geçen 2013 aralık ayında Moskova ya gidip çok eğlenince ekipçe hadi bu kışta bir yere gidelim , dedik.  ( Yalan aslında bir sürü termal  kıyafet aldık heba olmasın dı maksadımız  ) Ben neresi olabilir , nereye gitsek derken  vizesiz , yakın, ucuz , ilginç şehir LVIV ile tanışmış oldum .Gerçi adını diğer gezgin arkadaşlardan duyuyordum fakat nedense  aman Ukrayna işte diyordum , yalan yok !









Sonracımaaa dedik neden olmasın Pegasus tan ucuza biletleri aldık .( Gidiş dönüş 410 tl ) Daha da ucuza alabilirdik ama karar aşaması uzun sürdü.( malum 4 kişi olunca herkes için tarih belirlemek  zor  )  Pegasus dışında THY de gidiyor ama bize oldukça pahalı geldi .Bunların dışında türlü türlü havayolları ile de gidilir .



Biletlerden sonra www.booking.com dan ücretsiz , kaparo vermeden , değişiklik yapabilme olanağı olan şehir merkezindeki bütün hostellere baktım . www.airbnb.com dan bize uygun evlere baktım. Gerçekten söylenildiği gibi ucuz bir şehri olduğunu fark ettim .Ama evler eski , aman bir sıkıntı olur mesela kalorifer çalışmadı haydi ev sahibini ara filan uzun hikaye deyip alt tarafı  geceliği 15 tl olan www.posthousehostel.com.ua da yerimizi ayırttım .İnanılmaz değil mi ? Fiyatın bu denli ucuz olmasının birkaç nedeni var .Birincisi ülke geneli ucuz malum ekonomileri bozuk dolayısıyla bizim paramız değerli . İkinci neden ise 4 kişi olduğumuzdan bir odayı kiralamış olmamızdan kaynaklanıyor. Hostel sistemine yabancı olanlar için bir bilgi verelim.Hosteli öğrenci yurtları gibi düşünün . 2  , 4 , 8, 12 hatta 16 kişilik odaları sizden başka gezen insanlarla ortak paylaşıyorsunuz .Çoğunda size ait bir kilitli dolap oluyor .Genelde ranzalardan oluşan yataklar kullanılıyor.Havlu ,çarşaf , yastık kılıfı , yorgan kılıfını size giriş yaptığınızda verirler ve siz geçirirsiniz. Giderken de aynı şekilde çıkarıp kirli sepetine atarsınız.  ( bazı ülkeler örnek İsveç para ile verdi bunları ) Ortak wc banyo ve mutfak kullanırsınız. Mutfakta kap kacak işletme tarafından bulundurulur. Gezginler işlerini bildiklerinden en uygun marketten alışverişlerini yapmış , gelip yemeklerini hazırlarlar.Bulaşıklarını yıkayıp kaldırırlar. Buzdolabına yiyeceklerini koyarlar .Kimse kimsenin yemeğine göz dikmez ama çoğunlukla insanlar paylaşıma hazırdır zaten .Giderken kalanları kullanabilirisiniz diye not yapıştırarak bırakırlar mesela ...

Akşamları toplantı salonu gibi ama daha çok bir evin odası gibi alanda gününün nasıl geçtiğini , şehirde ucuz nerde yenilir , müzeler hakkında bilgiler , eğlence mekanları konuşulur , sizi tanımak isterler ülkenizi sorarlar .Bir bakmışsınız makarnanızı paylaştığınız Brezilya lıyı  Türkiye ye davet etmişsiniz . Böyle bir ortam işte  Hosteller . Bu yüzden '' kahvaltıda sadece kruvasan ve kahve var aç kaldık vallahi '' diyen turistlerden olamıyorum ve hiçbir zamanda olmak istemiyorum .

Çok eski bir Avusturya yapımı ama Sovyet izleri kokan bir Ukrayna binasındaki hosteli bulunca çok sevdim .Dekor şirin gibi duruyordu , fiyatta cazip olunca rezervasyonu onayladım .







Haa güvenlik meselesini atlamayalım ; herşey olabilir ama bugüne kadar benim başıma birşey gelmedi demek olmayacak anlamına gelmez .Kilitli dolabı kırmak kolaydır yada siz uyurken çantanızı çalabilirler . Bu kaldığımız hostele giriş şifreli idi. Şifreyi söylüyorum siz kimseye söylemeyin 1 4 0 a aynı anda basıp koca kapıyı iteceksiniz :)


Bilet tamam , konaklama tamam sırada şehir hakkında bilgi toplamak var .
      Şehirde görülecek yerleri çıkartmak uzun derin bir araştırma gerektirir. Ama Lviv şu ana kadar gördüğüm en küçük şehirdi .Yani işim  kolaydı .Fakat işin aslı öyle olmadı . Bir de mevsim itibarı ile soğuk hava şartları zorlayabilirdi. Alışmış olduğum gibi bir kitapçık bulamadım  (lonelyplanet bulabilirdim ama pahalıdır diye bakmadım bile) . Ben nedense halen haritada işaretlemeyi seven biri olarak googleearth den gezmeyi önce şöyle bir bakınmayı sonra  blogger arkadaşların yazılarını okumayı tercih ederim. Yeni nesil gezginler gibi foursquare , tripadvisor dan da bilgi aldım tabii  , ama nedense dediğim gibi haritaya dokunmadan ne yapacağımı anlayamıyorum .Hatta o kadar çok bakmışım ki haritaya taksi şoförü bir parkın yanından geçince sağa dönüp sonra sola döndüğünüzde hostele ulaşmış olucaz değil mi dedim adam evet dedi . İçinden iyi ki fazla dolaştırmadım sokakları tanıyor demiştir o derece yani  .... Gider gitmez hosteldeki şirin kız  Anna dan harita istedim. Nerde olduğumuzu buldum . WiFi şifresini de alarak planlara o saniye başladım .

nerelere gittik , neler gördük , neler yedik içtik bundan sonraki yazıda gelecek ...





 


Yorum Gönder

0 Yorumlar