Gezi öncesi - sonrası yaşananlar ....



ablam : Slovenya ya gidelim mi ?
ben    : haydaaa , nerden aklına gelir yahu , ne varmış ki orda  ?
a       :  bilmem ki gidip bakıcaz işte  :) babam hep demez mi " slovenya yugoslavya nın en güzel yeridir" diye . Bence gidelim ... sen araştırmalarını yap ,  incele  ,  izinleri ayarlayalım  .
b        :10 gün yeter mı ?
a        : yeter  , küçücük ülke zaten ...unutma ama incele işim çok benim ben     bakamam , tamam mı canım ..
B        : hımm . ok.bakıp ararım ben seni .. ( benim hiç işim yok boş boş oyuruyorum sanki Allah Allahhh )


bu konuşma her izin öncesi ülke adı değiştirilerek ablamla aramda geçen konuşmadır. 

devamında da  ; 

Ablam  : naptın ?
Ben      :neyi ?
A         :slovenya işini ?
B         : yaa işim çoktu ama merak etme  bana hepsini ayarlamak için 1 gün yeter :)
A         : saçmala hemen bu akşam başla ...

B         : tamam , tamam  sen sıkma canını  hallederim :)
A         : bak benim iznim şu zamanda sende iznini ayarla , vizeler , uçak biletini erken al kızım ya ucuz olsun ... unutma hallet izniniiii konuş nazmi bey le ( her seferinde kendisi ne işin var orda , bodrum a bizim otele gel diyen patronum  )
B         : tamam hallederiz , ararım seni ...

2 - 3 gün sonra 

Ablam   : 2  gündür mahsustan  aramadım  ne yaptın  hallettin mi ? ( ses tonu artık sertleşmiştir. )

B          :   evet , biletleri  aldım , hosteller , şehir içi ulaşımlar , arkadaşlara soruldu , yüzlerce gezisitesi incelendi , print alındı , sırt çantasına koyulacaklar listesi tamam , vize işinde sorun yok da sana  birsey soylemeyi unuttum , ben hala izin alamadım :(

A          : bravo  ! bravo !  izni alamadın biletleri aldın süpersin , gerçi o senin sorunun ... Valla iznini ayarlamazsan da ben kendim giderim  :( neyse madem detayları e mail atarsın artık...
B          : mailine bak abla , attım bile  ...
A          : himmm , iyi aferin (bu  yumuşamış - işte benim kardeşim herşeyi halletmiş - ses tonu  . tanıyorum bunu )




sonuçta olanlar ; 
elimdeki onlarca not kağıdını  , ülkeler ait kitapları , bir gbece önceden birkaç parça eşya tıkıştırdığım sırt çantamı alır havaalanına erkenden giderim. Pasaport,  dönüş bileti , paramı ablama teslim ederim , sorumluluk işlerini ona yıkarım  hiçç acımam . Benim işim ülke haritalarını iyice ezberlemek , dillerinde birkaç kelime not almaktır. Öylesine dersimiş çalışırım ki hangi madenlerin çıktığına kadar incelemisliğimde olmuştur hani :)

İşte Slovenya çok inceleyip bilinçli gidip , belli bir programa uyularak gezilmeyi planlanmış bir ülkeydi . Sizce  öyle oldu mu peki ?  tabi ki hayır . Daha ilk gün yağmurlu havayı görünce  trenden inmeden Ljubiana da yürüyüp hosteli bulana kadar çok ıslanırız , inmeyelim , Maribor u aradan çıkaralım mantığı ile geziye başladık .Maribor  da bir gün bir gece kaldık ,dönüşünde istasyonda Zagrep e hareket eden bir  tren görünce de gidelim mi  diye bakıştık , 2 dk da karar verip , emanete valizleri kilitledik ve artık  Zagrep teyiz.

Küçük ülkelerde gezmenin iyi tarafı da bu heryer birbirine yakın .Biz İstanbul da bakırköy den Kadıköy e 3 saatte gittiğimizden 1 saatlik tren yolculukları pamuk şekeri gibi geliyor . İyi de her gezi de böyle plan yapıp yapıp tam tersini uygulamak zorundamıyız biz ? Sanırım evet  ! Gerçi ne  zararı var ki gezmek için orda değil miyiz :) 

zagrep

Tren garından çıkar çıkmaz güzel geniş bir meydan , neşeli insanlar , yemyeşil parklar  karşıladı bizi .Meğer o gün bilmem ne tatili imiş geleneksel giysileri giyip , güler eğlenirlermiş ..






 Pek güzel her yer kapalı bu durumda gerçi nerelere gidilir çokta bilmiyoruz ya kalabalığa karışıp biz de el yapımı satılan kurabiye keklerden alıyoruz , dans edenleri alkışlıyoruz .Yani biz de de bir neşe bir neşe sormayın ... Derken yorulduk ve bir kahveyi hakettik dedik . Balkanlardaki kahve de kimse alınmasın ama Türkiyeden güzeldir hani :) içtik hesap istedik ama o da ne ! 

... 10 kuna ..
... kuna ?
... yes kuna ..
... sorry but I just have usd or euro
...its your problem
...tamam da sen de bi yardımcı olsan , neyse :( credit cart
...impossible, only cash
... süper 10 kuna için bulaşık yıkıcaz
...biraz zaman verin para bozduralım
...ok. sorun yok ...istediğniz kadar oturabilirsiniz  .

ablam gider ve change ofis arar ama banka ve ofisler tatil günü olduğu için çalışmaz .EEE ne yapcaz  şapkam para etmez , saatim çok pahalı bırakamam  ... Çaresizlik anlarında ablam direkt ben sana dedim incele dedim , sen ne dedin inceledim abla merak etme , bak  Hırvatistanda eur geçmiyormuş okumadın mı hiç bir yerde ? Aslına bakarsan gözüme çarpmıştı ama unuttum işte abla ya :(  tamam tamam bir şey düşünücez . İşte tam o sırada istanbul dan bir arkadaşım aradı ..

...şükooo nerdesin ya ?
...Zagrep teyim :(
...aaa ne güzel benim Zagrepli bir arkadaşım var hatta iyi dostumdur kendisi
...hadi ya
...arayayım buluşun çok iyi bir adamdır , sen de seversin .
... olur valla süper olur , teli kaç ben ararım sana yazmasın



Aradan 15 dk.geçti geçmedi Nenad geldi . Sevimli , hiç de Hırvata benzemeyen arkadaşa durumumuz anlatıldı sorun yok bendensiniz dedi .Eyvalahhh  dostum  demekten başka ne denir ki ... Birer kahve daha hiç de fena olmazdı doğrusu dedik birbirimizi tanıdık az çok ve  günün devamında Nenad ın rehberliğinde şehir gezildi , karınlar doydu  , gülüşüldü  , istasyona yakın güzel bir bar da oturuldu .(gündüz vakti olmasına rağmen çok güzel bir ortam vardı , müzikler ve decor harikaydı ama fotograf mk pili bitmişti  ) Hem bulaşık yıkamaktan kurtulduk , hem rehber eşliğinde şehri gezdik. Vee böylelikle Kahramanımız Nenad kalbimizin en derin noktasında yerini almış oldu  .

Zagrep nasıl bir yer mi ?Büyük bir kilise , güzel parklar ,geniş caddeler ,  güzel kızlar  başka da birşey ilgimi çekmedi doğrusu  ...Ha nasıl unutuyordum Nikola Tesla nın yaşadığı ev benim gönlümde Zagreb i değerli kılan yegane yerdir . Tavsiye edermiyim tek başına Zagreb değil ama geniş bir zaman aralığında  tüm Hırvatistan gezisi içine sokulmalıdır  , derim .
























Yorum Gönder

2 Yorumlar

  1. Etiketi görünce bizim de romada havaalanında ayaküstü tanışıp, istanbula kadar olan keyifli yolculuğumuz aklıma geldi :)

    YanıtlaSil