BUNU SAYMAYIZ , YİNE BEKLERİZ !




         Başlığı okuyup ne yazmış olacağımı merak etmenizi istedim , doğrudur . Ama sorun bi bakalım neden öyle istedim ? Çünkü size çok uzaklardan, son yıllara kadar adını bile bilmediğimiz bir ülkeyi anlatmaya karar verdim . 

Hakkında pek bir şey  bilmediğimiz bir ülke Malezya ! Fazla öteledim anlatmayı çünkü  gezi yazısı yazmanın en zor tarafı da nerden başlayacağını bilememek galiba :( Uzun zaman oldu gideli ama dün gibi hissettiğim bu uzakdoğu ülkesi( ki kendileri gerçekten çok uzak) bu güne kadar gittiğim en farklı ülke .  ...Bir kere tropikal iklim kuşağında  ta ta tataammm  ! kulağa tanıdık geliyor değil mi ? Ben de her Türk  vatandaşı gibi   sadece coğrafya derslerinde duymuştum . Öyle ekvatorun az yukarısında az aşağısında bir kuşak işte  ( Bir de yengeç dönencesi , oğlak dönencesi  var ki neden bu hayvan isimleri verilmiş merak ediyorum .Neyse konumuza dönelim . ) Fakat tropikal kuşağın ne olduğunu bir anda yağan yağmur arkasından yakan  bir güneş çıkınca anladım.
. Neyse işte bu kuşağın içinde , yıllar boyu kendi halinde yaşamaya çalışmış fakat her nedense bizim işgüzar batılı ülkeleri tarafından bir türlü rahat bırakılmamış şirin insanlar ülkesi  Malezya da bulunuyor . Kuzeyinde Tayland güneyinde Singapur var .Hoşş Singapur da aslında onlarınmış ama dedim ya  ; gelmiş ceketli ,  fötr şapkalı zengin İngilizler  ordan burdan şurdan derken konmuşlar Singapur'a... Ve komşu olarak bir de Endonezya var . Özetleyecek olursak ;  Hint okyanusuna kıyı ayrımada ve bir ada ( borneo ) dan oluşan şirin ülke Malezyayı anlatmaya karar verdim.  .Ohh  be  ne giriş paragrafı oldu ama bitirdi beni yahu ! 

      Bu gezide ablam , teyzemin kızı , Malezya da okuyan iki yeğenimiz başrolde . Gezinin başlangıç hikayesinindeki diyalog ise her zaman ki gibi ; bir gün teyze kızı ablama iznini ayarla tatile gidelim demiş o da tamam demiş ama hiç sormamışta neresi diye :) böyle bir teyze kızı böyle bi abla varken bana teklif ettiklerinde ne diyebilirdim ki tabii bir başak burcu insanı olarak  nereye , kaç gün kalıcaz , Ne Malezya mı ? iyi düşünelim Malezya çok uzak , pahalıdır uçak , mevsim uygun mu acaba diye listeledim ama teyze kızı  iki dakika sessizce dinledi '' hadi tamam diyeceğini biliyorum ben bilet ayırttım bile'' dedi  . Vee devamında bayramla birleşen iznimizle  2 haftayı bulan , yanımızda bizim gurbetçi kızlarımızın en sevdiği çikolatalar , bisküviler , kekler , börekler  ile dolu bavullarımızla başlamış oldu. haliyle ... En çok zeytin peynir aldık yanımıza orda yokmuş .Trafik terstemiş , ayakkabıya gerek yok yedek getirmeyin flipflop ile gezeceksiniz dediler , elektrik fişleri İngiliz usulü dediler  , paranızı burda çevirirsiniz dert etmeyin dediler , fazla kıyafete gerek yok burda çok ucuz alırsınız dediler ...Ve bütün araştırmalarıızı yapmış şekilde 
Dubai aktarmalı Malezya havayolları ile Kuala lumpur a ramazanın bayram arefesi günü vardık. Orda bayram başlamıştı bile . O iki haftada neler yaşadıklarımız  çok yakında burada , bu blogta karşınızda olacak !

   sevgili okur bekle işte biraz toparlıyayım , anlatıcam  elbet ...acele etme ,  sakin ,  yavaş yavaş tıpkı Malaylar gibi olalım hep beraber haydi kalın sağlıcakla   ... 

    Gaza gelin de merakla yazıları bekleyin diye birkaç Malezya fotosu yükleyeyim hehe :)) 












Yorum Gönder

0 Yorumlar